HTML

doktorga-mi

2010.04.28-05.05. Belek

Friss topikok

• 009_: Jó olvasni Titeket, bár szerintem már itthon vagytok! Ha már meglettünk szólítva: Star Wars IV. r... (2010.09.25. 17:31) Szahara túra
  • NagyEvi: Hm,hát jó olvasgatni.Az az igazság,hogy nem tudtam,hogy van blogotok,de ezután felnézek többször.K... (2010.09.18. 22:33) 2.nap Tunézia
  • 009_: Sziasztok! Már meg sem lepődünk! :( De reméljük minden rendben! T és Gy U.i: a románok és a ho... (2010.05.03. 18:30) 5.nap
  • 009_: Sziasztok! Akkor ezek szerint május 8.-án 5 centi vastag arany láncban és bőrdzsekiben és bőrnadr... (2010.05.01. 20:44) 3.nap
  • Bán Imre: Nagyon örülünk, hogy jól érzitek magatokat és további jó nyaralást kívánunk nektek. Marika és Imre. (2010.05.01. 10:59) 1-2.nap

Linkblog

Szahara túra

2010.09.21. 23:17 gá-mi

Kedves Mindenki!

Ismét a szállodából jelentkezünk 2 napos szaharai kirándulásunkat követően.

Hétfőn egy római kori amfiteátrum megtekintésével indult a nap

majd megnéztük a tunéziai őslakosok, a berberek barlanglakásait, hihetetlen, de tényleg itt élnek és kedvesen fogadják a látogatókat

Ezután tovább indultunk a Szahara felé, ahol  beöltöztettek bennünket sivatagi embernek és kb. egy óra erejéig beleélhettük magunkat a dromedáron tevegelő berber életébe, akik karavánnal haladnak a forró sivatagban céljuk felé. A mi célunk az volt, hogy a teve hátán maradjunk, jelentem, sikerült:)

Az éjszakát ugyan a sivatagban, de nem a csillagos ég alatt, hanem egy szállodában töltöttük (Douzban), ahol igen korai nyugovóra térést követően ma hajnalban három (igen, 3!!!) órakor  ébresztett a vezetőnk. Igen korai reggelit követően, -miután átkeltünk egy jelenleg kiszáradt tengeren-, megnéztük a napfelkeltét a Szaharában, aminek belseje felé már dzsippekkel indultunk tovább.

Útközben megnéztünk egy valódi oázist, ami igazi felüdülés a nagy semmi közepén forrással, patakkal, vízeséssel és persze őslakosokkal.

Folytattuk utunkat  dél felé, ahol már a homok és a szél az úr és ahol a homokdűnék magasodnak. Alkalmi sofőrünk féltette ugyan a vadiúj Toyota Land Cruiser-t, de némi rábeszélés árán mégiscsak átélhettük a dakarosok dűnelovagló élményeit.

Filmes kérdésünk következik (by Timi és Gyuri): melyik film forgatási helyszíne volt az alábbi képen látható, G. Lukas által építtetett díszletváros, melyet a forgatás után a sivatagban hagytak.

Ezután megtapasztaltuk a sivatagi szél erejét, a homok érintését és a varázslatos Szaharát.

Fájó búcsút vettünk dzsippjeinktől , majd egy datolyaültetvény látogatását közbeiktatva hazafelé vettük az irányt, mely hosszú utunk alatt még a helyi szőnyegkészítés rejtelmeit is megismertük.

Kairouanban még vetettünk egy pillantást a Nagy Mecsetre, majd visszaérkeztünk a szállodába.

Utunk során alkalmi buszsofőrünk az összes létező közlekedési szabályt megszegte, ennek köszönhetően időnként veszélyes szituációkba keveredtünk, erre egy példa a következő kép:

Két nap alatt egy kb. ezer km-es körutat tettünk meg az ország belseje felé haladva, majd visszatérve  merőben más üdülővárosba, Sousse-ba.

Holnaptól új kalandok várnak...

Puszi mindenkinek!

R&L

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

009_ 2010.09.25. 17:31:19

Jó olvasni Titeket, bár szerintem már itthon vagytok!

Ha már meglettünk szólítva:
Star Wars IV. rész - Az új remény, ami valójában a Csillagok Háborúja első része volt.
Tatuin bolygón Mos Eisley városát építették fel itt, valamint a Lars-ék otthona, ahol az ijfú Luke nevelkedett!